czwartek, 27 grudnia 2018

Cały rok z "Wycieczkami wkraj'a"

Tym intrygującym tytułem posta chciałem podsumować działalność mojego bloga, który prowadzę od ponad ośmiu lat. Tak się złożyło, że ostatni post opisujący przebieg wycieczki do Slavkova był jednocześnie 365 postem opublikowanym na blogu. Przyjmując, że każda wycieczka wymagała jednego dnia zwiedzania, realizacja ich zajęła nam cały rok kalendarzowy. Jeden rok z życia to dużo, ale od razu napiszę, że był to czas niezwykle atrakcyjnie spędzony, i to w sposób, jaki najbardziej lubimy. Czyli w podróżach i na zwiedzaniu.

To, co najbardziej lubimy zwiedzać najlepiej widać na stronie domowej bloga, w postaci ruchomych slaydów. Bardziej szczegółowo informuje o tym rozwijane menu. W tym poście zamieszczam po raz pierwszy mapę naszych podróży z lokalizacją poszczególnych zwiedzanych miejsc. Pod każdą gwiazdką znajduje się odnośnik do postu opisującego dane miejsce.



Od tej pory mapka będzie aktualizowana o lokalizację nowych postów i dostępna z menu rozwijanego.

Koniec roku to czas pewnych podsumowań. W przypadku bloga takie podsumowanie pozwala zaprezentować najważniejsze liczby związane z jego prowadzeniem.

1. 365 opisanych miejsc. Tę liczbę już znamy. Jeśli chodzi o opisy postów staram się podawać tylko najistotniejsze wiadomości ogólne o danym miejscu oraz opisy tego, co prezentują zdjęcia. Uważam, że zbyt dużo tekstu, skutecznie zniechęca do czytania. Zresztą nie mam daru do tworzenia rozbudowanych opisów.

2. Ponad 9000 zdjęć. W przypadku bloga podróżniczego zdjęcia są jego najważniejszą częścią, pozwalają wirtualnie przenieść się do opisywanych miejsc, wręcz poczuć ich klimat. Jednocześnie stanowią skuteczną zachętę do jego odwiedzenia. A to jeden z celów tego bloga - zachęcić czytających do odbycia wycieczki prezentowanej na blogu.

3. Ponad milion odwiedzin na blogu. Średnio każdy post ma około 400 odsłon, ale są też rekordowe z ilością pond 10.000 wejść. Nie ukrywam, że taka liczba stanowi powód do dumy i chęć kontynuowania bloga.

4. Posty pokazują miejsca z 22 państw, z tego najwięcej zagranicznych wycieczek, bo aż 71 prezentuje Czechy. Ta liczba jeszcze bardziej wzrośnie, bo mam materiały na co najmniej 20 kolejnych postów. To nasze ulubione miejsce wyjazdów jedno i kilkudniowych.

5. Jeśli chodzi o kategorie wycieczek to najczęściej przedstawiam na blogu zamki i pałace oraz kościoły - po 66 postów. 36 postów, to opisy wycieczek górskich. Dużo postów opisuje wycieczki do miejsc wpisanych na listę UNESCO - 57 wycieczek. Najwięcej, bo 80 postów opisuje odwiedzane miasta i miasteczka.

6. Ostatnie liczby to ok. 7 tys komentarzy pod postami i ponad dwustu obserwujących bloga. Za te wszystkie komentarze chciałbym serdecznie podziękować, są wyrazem Waszej sympatii, a często źródłem ważnych informacji czy tez uzupełnieniem treści danego postu. Zwykle autorzy komentarzy sami prowadzą swoje blogi, które z kolei są dla mnie źródłem inspiracji czy poznania ciekawych miejsc na całym świecie.

To może dość już tych informacji. Na koniec wiadomość, która jest poniekąd sprzeczna z intencjami autora bloga, jak i treścią tego postu. Niestety, przez najbliższe pół roku moja aktywność na blogu, jak i w całej blogosferze ulegnie znacznemu ograniczeniu. Jest to spowodowane okolicznościami, które mniej więcej do wakacji będą mnie mocno absorbowały. Blog jednak cały czas istnieje i mam nadzieję w tym czasie opublikować kilka wpisów.

To tyle na dzisiaj. Pozdrawiam Was serdecznie i byle do lata.

38 komentarzy :

  1. Znakomite podsumowanie, mapka w szczególności. Ciekawa jestem jak ją zrobiłeś, jakiego narzędzia użyłeś?
    Gratuluję systematyczności, co do tej cechy... hym, zalety, to jesteśmy bardzo podobni.
    Mam nadzieję, że zapowiedziana przez Ciebie przerwa spowodowana jest jakąś korzystną życiową propozycją, czego w nadchodzącym roku życzę.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mapka z postami to znane wszystkim i darmowe Mapy Google. Zwykle używane do nawigacji samochodowej, ale posiada również funkcje tworzenia swoich własnych mapek z lokalizacjami.
      :)

      Usuń
  2. To był naprawdę dobry rok :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne podsumowanie.
    Mam nadzieję, że ta krótka przerwa jest spowodowana tylko niewielką perturbacją.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje!
    Moc szczęścia i cudnych podróży w nadchodzącym 2019 roku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne podsumowanie, szkoda tylko, ze będzie cię tu mniej, ale rozumiem, ze tak trzeba; powodzenia życzę i tu, i tam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oczywiście życzę Ci - i nam wszystkim! - kolejnych 365 dni w podróży.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe podsumowanie bloga. Życzę kolejnych sukcesów.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeden z niewielu blogów jaki znam z tak ogromnym archiwum (2005-2018). Mam nadzieję, że przerwa w publikacjach nowych postów będzie dla czytelników praktycznie niezauważona ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne podsumowanie... Samych pomyślności na nowy rok! Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałe podsumowanie. Mapa jest kapitalna. Wpadłeś na fantastyczny pomysł.
    Będę szczera. Nie ucieszyła mnie Twoja informacja o ograniczeniu aktywności na blogu.
    No cóż, życie pisze różne scenariusze.
    Życzę Ci w Nowym Roku dużo zdrowia i bardzo ciekawych podróży.
    Serdecznie Cię pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak wiesz jestem u Ciebie od niedawna, ale bardzo lubię tu być.
    Moje uznanie i życzenia dalszego prowadzenia pięknego blogu.
    Tylko pisz więcej a nie mniej - proszę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Super! Nie wiedziałam, że codziennie podróżowałam :) Na swojej stronie także zamieszczę na koniec roku moje podsumowanie, ale w nieco innej wersji. A jeśli chodzi o przerwę to - smuteczek... Ale wierzę, że skoro jest mus, to tak trzeba. Będę zaglądać i czekać na nowe wpisy. Jak moi poprzednicy, mam nadzieję, że to przerwa ku lepszemu, czego Ci życzę z całego serca w nadchodzącym Nowym Roku. I do "przeczytania" lub zobaczenia gdzieś po drodze :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna sprawa, cały rok podróżowania wow, ja mogę tylko o takim czymś pomarzyć :) Życzę szczęścia w dalszych podróżach i wiem że te pół roku bardzo szybko minie, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę przyznać, że ilość gwiazdek na mapie świata jest imponująca:)
    Bardzo lubię Twojego bloga i mam nadzieję, że szybko pozałatwiasz wszystkie swoje sprawy i wrócisz stęskniony do blogowania:)
    Życzę Ci, żeby nadchodzący Nowy Rok obfitował w same miłe niespodzianki oraz spełnione marzenia:)
    No to do następnego napisania:):)

    OdpowiedzUsuń
  15. Twój blog jest świetny, a teraz wprowadziłeś dodatkowe udogodnienie. Niech nadchodzący rok będzie dla Ciebie pełen szczęśliwych, ciekawych podróży.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wszystkiego najlepszego w nowym roku, realizacji planów oraz wiele radości z podróży i z prowadzenia bloga.

    OdpowiedzUsuń
  17. Robi wrażenie. Będziemy czekali!

    OdpowiedzUsuń
  18. Serdeczne gratulacje z powodu osiągnięć blogowych i przy okazji również najwspanialsze życzenia z okazji nadchodzącego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawe podsumowanie roku. Chętnie tutaj zaglądałam i będę dalej to robiła. Powodzenia w Nowym Roku życzę.

    OdpowiedzUsuń
  20. Pogratulować i życzyć dalszych ciekawych postów :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Imponująca jest ilość gwiazdek na mapie. Rok w podróży, jak wyliczyłeś, to też wspaniały wynik. Tylko życzyć dalszych wspaniałych podróży i pokazywania ciekawych miejsc. Przerwa, przykro, widocznie jednak musi być. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  23. Znalazłeś świetny sposób na podsumowanie Twoich podróży i Twojej blogowej twórczości. Imponuje liczba odwiedzonych miejsc. Widać, że lubisz Czechy, ale opisujesz również wiele innych ciekawych miejsc. Pozdrawiam i życzę kolejnych udanych wpisów.

    OdpowiedzUsuń
  24. Mapka naprawdę robi wrażenie, widać jaki z Ciebie włóczykij. Mam nadzieję, że ten rok wzbogaci i ją, i Twoje wspomnienia, o kolejne ciekawe miejsca.
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku, niech będzie on dokłądnie taki jaki chciałbyś, żeby był. Życzę Ci pogody ducha, wielu powodów do radości każdego dnia i pięknych wspomnień. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Doprawdy imponująca statystyka i dorobek!

    OdpowiedzUsuń
  26. Doprawdy imponujące statystyki ;) Super podsumowanie , liczba odwiedzonych miejsc robi ogromne wrażenie :) Pozostaje nam czekać na kolejne wycieczki, ten czas szybko zleci i nim się obejrzysz będziesz w kolejnej podróży.

    OdpowiedzUsuń
  27. Mam pytanie, jeśli latacie samolotami szczególnie chodzi mi o tanie linie lotnicze to na pewno wiecie o nowych stabdardach co do wymiarów bagażu podręcznego. Może podpowiecie mi jakie Torby podróżne damskie najlepiej nadają się na takie przeloty po Europie? Ja bardzo ładne i eleganckie widziałam w sklepie PARISO i w dodatku są one do tych nowych standardów wymiarami dopasowane. Waszym zdaniem warto kupić taką torbę?

    OdpowiedzUsuń
  28. Dziękuję wszystkim za życzenia i komentarze. Tak, jak przypuszczałem, są dni, gdy nawet nie otwieram komputera. Mam nadzieję, że za kilka tygodni będzie luźniej.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  29. Podsumowanie pierwsza klasa. Ja też chyba takie zrobię. Dużo podróżuję i aż ciekawi mnie jak by wyglądała taka mapka XD

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo przydatne narzędzie i super pomysł na wpis z mapką. Zazdroszczę. Może narzędzie i powszechnie znane, ale dla takiej nogi jak ja i do tego osoby, która psuje wszystkie elektroniczne narzędzia to prawdziwe wyzwanie. Mam nadzieję, że te pół roku słabszej aktywności szybko minie, a Ty dobrze wykorzystasz ten czas na swoje zamierzenia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. A przy okazji nie mam pojęcia, czy jestem wśród obserwatorów. Rzadko korzystam z tych różnych narzędzi. Wystarczy mi link odsyłający na stronie bloga i jak tylko wchodzę na niego zaglądam na nowe wpisy. Nie czytam każdego, bo czasami sama ma krótsze lub dłuższe przerwy od blogowania, ale jak już jestem to lubię tu zaglądać i staram się komentować, no chyba, że jestem w jakiejś niemocy umysłowej i nie mogę wymyślić jednego sensownego zdania poza tym, że zawsze piszesz tak i przecudnie okraszasz zdjęciami, że chce się jechać nawet do psiej Wólki nie wspominając o innych cudnych miejscach.

    OdpowiedzUsuń
  32. Mój ulubiony blog! Gratuluję i życzę wielu kolejnych interesujących i intrygujących podróży. Co do przerwy, to oby była jak najkrótsza, bo co ja będę czytać i oglądać??? A robię to z przyjemnością i - nie ukrywam - z odrobiną zazdrości, że ja nie byłam w tylu pięknych miejscach. A jak byłam, to porównuję, wyciągam własne zdjęcia i wspomnienia... Pozdrawiam serdecznie. Ewa

    OdpowiedzUsuń
  33. Szkoda że teraz masz przerwę w podróżach bo tak co tydzień czekałam na Twoje wpisy, ale na pewno szybko zleci , także czekamy na reaktywację. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  34. Nie mogę się doczekać nowych relacji a Wasza mapa jest imponująca..., często zachęca mnie do odwiedzenia jakiegoś ciekawego miejsca. Aktywne życie to ciekawe życie..., pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twoją opinię o przedstawionym miejscu..

Obserwatorzy

Szukaj na tym blogu