środa, 20 czerwca 2018

Mumlavský wodospad

Mumlavský wodospad jest położony w Karkonoszach w pobliżu czeskiej miejscowości Harrachov. Blisko stąd do granicy z Polską i naszej miejscowości Szklarska Poręba. Chcąc zobaczyć wodospad możemy udać się do niego bezpośrednio z centrum Harachova tzw Lisią Ścieżką idąc w kierunku restauracji Mumlavská Bouda. Latem szlak ten jest dość mocno oblegany przez turystów.

My postanowiliśmy dostać się nad wodospad mniej uczęszczanym szlakiem prowadzącym z przysiółka Rýžoviště. Zostawiamy samochód na niewielkim parkingu i udajemy się za żółtymi znakami szlaku turystycznego w kierunku pobliskiego lasu. Zanim wkroczymy w leśne ostępy warto się odwrócić, by zobaczyć ładny widok na okoliczne wzniesienia



Wędrówka lasem jest bardzo przyjemna, zwłaszcza w letnie dni, gdyż cały czas idziemy w cieniu. Sam szlak tez nie jest zbyt wymagający. Jego długość wynosi ok. 1 km. Mniej więcej w połowie trasy znajdujemy ślady dawnych robót górniczych, resztki szybów. Szlak w tym miejscu jest zabezpieczony barierką, niemniej należy uważać, by nie osunąć się w dół.






Po około 20 minutach dochodzimy do potoku Mumlavy z przerzuconym nad nim mostkiem. Zaraz za nim widać już Mumlavský wodospad.



Z widocznego mostku mamy najładniejszy widok na wodospad.



Jego wysokość wynosi ok 9 m, a największa głębokość w miejscu, gdzie spada woda ok 6 m.



Warto teraz na spokojnie pospacerować wokół wodospadu. Po jego lewej stronie znajduje się taras widokowy, można też podejść bezpośrednio pod sam wodospad. Kolejne zdjęcia pokazują wodospad w różnych ujęciach.









Ostatnie przy dłuższej ekspozycji ładnie oddaje ruch wody.



Polecam również spacer kilkadziesiąt metrów w dół potoku Mumlavy. Płynąca po skalistym podłożu woda tworzy tutaj malownicze kaskady.












I to tyle, jeśli chodzi o atrakcje przyrodniczą tego miejsca. Polecam wycieczkę do tego miejsca. W bezpośredniej bliskości wodospadu ustawiono kilka stołów i ław turystycznych, tak wiec pobyt tu można połączyć z przerwą na posiłek. Dla chcących zjeść coś bardziej konkretnego w pobliżu znajduje się wspomniana Mumlavská Bouda. Powrót na parking można odbyć tą sama trasą lub trochę dłuższą za niebieskimi znakami przez centrum Harrachova.

Poniżej fragment mapy z zaznaczonym szlakiem i lokalizacja wodospadu.

27 komentarzy :

  1. Pora się w końcu tam wybrać. Pięknie jest!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy długo się idzie od centrum Harachova?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z samego centrum Harrachowa ok.30-40 minut spokojnym spacerkiem (niebieskim szlakiem)

      Usuń
  3. Jaki piękny wodospad, tyle piękna w koło. Nie wiedziałam o tym miejscu, prawdziwe cudo natury. Mam nadzieję, że kiedyś tam zawitam, Karkonosze są na mojej liście. :) Piękne zdjęcia, pozdrawiam cieplutko. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wodospady urzekają o każdej porze roku, a ten warto rzeczywiście zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń
  5. W lutym był częściowo zamarznięty i nie tak imponujący jak na tych zdjęciach.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tyle razy byl w planach, z ktorych nic nie wyszlo:(((

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękny wodospad, mam nadzieję, że i ja go w końcu zobaczę?
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wodospady przecudne! Tylko ten szlak... Zapewne pod górkę. To ja wracam do kontemplowania Pizy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tu się mylisz. Prawie cały czas idzie się po równym. Tylko na początku jest lekko pod górkę.
      :)

      Usuń
    2. W takim razie wszystko przede mną! :)

      Usuń
  9. Też mam ochotę wybrać się nad ten wodospad.
    A widoki są obłędne.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie szukaliśmy ciekawego miejsca na wypad weekendowy nie daleko, lecz już za granicą i Czechy są idealne , a miejsce piękne czuję że dużo ciekawych rzeczy idzie tam zobaczyć, proszę mi powiedzieć, czy w pobliżu tego jeszcze jakieś atrakcje ciekawe są? Bo jak już wypad turystyczny to zobaczyło by się więcej rzeczy przy okazji, pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę na mapce pod postem kliknąć na napis "Zobrazit na Mapy.cz. Następnie kliknąć na znaczku pokazującym lokalizację wodospadu. Pojawi się opis tego miejsca. Proszę teraz kliknąć na napis "Tipy na vylet". Pojawi się lista kilkunastu miejsc wartych zobaczenia w pobliżu lokalizacji wodospadu. Można też jeszcze wybrać obiekty w większej odległości. Mam nadzieję, że pobyt będzie udany.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  11. Łał! Przepiękny wodospad! Robi naprawdę duże wrażenie. To musiała być świetna wędrówka, ciesząca niezwykle oczy pięknem przyrody i szumem górskiej rzeki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mapy.cz są lepsze od Google to tak na marginesie:)) a wodospad mi znany.., warto się wybrać, zdjęcia super!.., pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam. Bardzo często korzystam z tej aplikacji. Na telefonie mam Czechy i Słowację ściągniętą w całości, tak więc możliwe jest korzystanie w trybie off-line.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  13. Ja ten wodospad ostatnio oglądałem tej zimy. Co prawda nie płynął, ale zamarznięty też robił wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Żałuję,że będąc w Harachovie nie udało mi się zobaczyć tak uroczego miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  15. To dzięki zaprzyjaźnionym blogom podróżujemy do miejsc, w których być może nigdy nie będziemy...

    OdpowiedzUsuń
  16. No jakbym słyszała ten szum wody... piękny jest. Ale chyba najlepiej prezentuje się poza sezonem, kiedy ludzi jest mniej, prawda? Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mumlavski Wodospad latem prezentuje się równie ciekawie jak zimą:) Dzięki twojemu postowi dowiedziałam się jak wygląda w letniej scenerii. Zimą też oblegają go turyści, a w pobliżu, czyli drogą obok Mumlavskiej Boudy można spotkać wtedy mnóstwo narciarzy biegowych. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wart odwiedzenia - kto wie może uda się wkrótce?

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne miejsce, Uwielbiam płynącą wodę i spadająca wodę oraz jej szum. Wodospad i jego otoczenie jest piękne. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Wodospad wygląda bardzo imponująco. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się odwiedzić to miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  21. Mieszkam w okolicach Karkonoszy, to też znany mi jest ten wodospad pięknie się prezentuje latem jak i zima.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twoją opinię o przedstawionym miejscu..

Obserwatorzy

Szukaj na tym blogu