czwartek, 2 maja 2013

Francja w jeden dzień

Czy to możliwe, aby w ciągu jednego dnia – a nawet jednego popołudnia zobaczyć najważniejsze obiekty architektury rozmieszczone na całym obszarze Francji ? Nie ma takiej możliwości. Chyba, że obszar Francji zmniejszymy do rozmiaru parku i umieścimy tam miniatury najbardziej reprezentatywnych budowli francuskich.

Zapraszam na fotowycieczkę po parku France Miniature w miejscowośći Elancourt pod Paryżem. Jest to największy na świecie park miniatur. Na obszarze 5 hektarów ziemi w kształcie zarysu Francji umieszczono około 160 budowli i miejsc krajobrazowych. Wszystkie budowle są wykonane w skali 1/30. Dodatkową atrakcja tego parku jest nie tylko wiernie odtworzenie poszczególnych zabytków, ale również starano się dostosować najbliższe otoczenie do tego w jakim są położone pierwowzory budowli. Są więc figurki ludzi, drogi po których poruszają się samochody oraz linie kolejowe z jeżdżącymi pociągami. Są też góry, rzeki oraz morze z płynącymi statkami.

Poniżej na zdjęciach przedstawiłem część tej kolekcji miniatur. Wybór dość przypadkowy i raczej spowodowany malowniczością obiektów niż ich znaczeniem kulturowym. Dodałem pod zdjęciami krótką informację, co prezentują.


Opactwo Św. Antoniego w Saint-Antoine-l'Abbaye



Teatr antyczny w Orange



Port w Saint Tropez



Miasteczko i kościół w Saint Nectaire



Miasteczko Conques



La Maison Carree w Nimes – świątynia z czasów rzymskich



Zamek w Foix



Sanktuarium maryjne w Lourdes



Most Valentre w Cahors



Bazylika św. Saturnina w Tuluzie



Zamek w Arnac-Pompadour



Zamek Le Ferron w Azay



Bazylika Notre Dame w Marsylii



Zamek w Chenonceaux



Mont Saint Michel



Sanktuarium św. Anny w Auray



Katedra w Coutances



Zamek w Breteuil



Katedra w Orleanie



Zamek w Chambord



Katerda Notre Dame w Paryżu



Bazylika Sacré-Cœur w Paryżu



katedra w Amiens



Zamek w Luneville



Zamek Haut-Kœnigsbourg niedaleko Orschwiller w Alzacji



Bazylika w Paray-Le-Monial



Bazylika w Lionie

30 komentarzy :

  1. E fajne! Tak trochę jak dziecko cieszę się w takich miejscach, najczęściej przecież ogląda się miniatury tego co się widziało. No ale cała Francja jak dotąd nie była mi dana. Fantastyczne detale, zieleń, woda prawie jak prawdziwe te budowle. Robiłeś zdjęcia aby widać, że to miniatury, albo jak z lotu balonem :) Świetne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ piękne! Zupełnie jak prawdziwe. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. No to w jednym miejscu można zobaczyć całą Francję. Świetne miniatury, choć na pewno kosztują majątek. Świetne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo udana wycieczka, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie miałam okazji oglądać takiego parku miniatur. Niewątpliwą zaletą jest to, że mozna obejrzeć całość z całym bogactwem szczegółów i objąć obiektywem całą budowlę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękne miniatury, i zamki, i bazyliki... Ktoś bardzo się postarał, nawet o ich otoczenie :) Już miniatury są imponujące, a co dopiero wszystkie te budowle w skali prawdziwej :) Robi wrażenie! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie to miejsce jest piękne! Dopisuję do swojej listy życzeń...

    OdpowiedzUsuń
  8. nie mogę sie napatrzeć, uwielbiam takie miejsca, możemy dzieki parkom miniatur obejrzeć te budowle jeszcze dokładniej niż na żywo, z góry i ze wszystkich stron! ja byłam w inwałdzie w parku miniatur, też musze kiedyś zrobić post z tego miejsca, pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki Twojemu postowi Wkraj nie muszę ruszać się z domu by poznać zabytki Francji. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo mi sie podobaja takie miejsca, w zyciu tam nie bylam, chociaz juz kilka razy Paryz zaliczylam. Ale Paryz- Paryzem, Francje trzeba osobno i po kawalku rozpracowac... moze wiec na emeryturze?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. no i jak się okazało, wszystko jest możliwe....:)))..nawet miniaturki pięknie pokazałeś...pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. świetna atrakcja turystyczna i równie dobre zdjęcia :) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. ... lubie zwiedzac zamki... Szkoda, ze do tych nie mozna wejsc /smiech/
    Serdecznosci
    Judith

    OdpowiedzUsuń
  14. A wygląda jakby to były normalne budowle, świetne zdjęcia!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudne miejsce, dzięki za jego pokazanie. Bardzo lubię oglądać parki miniatur, zwłaszcza cieszy mnie wypatrywanie detali typu ludziki, samochodziki itp. Pamiętam z Holandii pole maleńkich tulipanów. Szkoda, że wcześniej nie wiedziałam o tym miejscu, bo podczas ostatniego pobytu w Paryżu nudziłam się, to z chęcią pojechałabym do parku miniatur.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. wow! pierwszy raz sie z czyms takim spotkalam:))) wrazenie musi byc nieziemskie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Niezwykle wierne odtworzenie zabytków w postaci ich miniatur. Widać, że włożono w ten projekt, wiele pracy. Realizm aż zachwyca, gdybyś Wiesiu nie napisał, że jest to park miniatur, można byłoby się pomylić. To co ja widziałem w Szymbarku jest jedynie kiepskim naśladownictwem.
    Wspaniała wycieczka po Francji w miniaturze, miło się oglądało.
    Ładne zdjęcia - dzięki!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  18. MAMY I MY NAMIASTKĘ TAKIEGO MINIATUROWEGO PARKU - w miejscowości Ropa można podziwiać miniatury kilkunastu świątyń beskidzkich :)
    A te tutaj są powalające.. :)
    Pozdrawiamy ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Szkoda że w Polszcze nikt jeszcze nie wpadł na taki pomysł. Jest kilka regionalnych i tematycznych, ale nie ma po całości :(

    OdpowiedzUsuń
  20. Francja w jeden dzień ? Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne,obejrzałam kilka razy,ale mnie się marzy pojechać do Francji i obejrzeć przwdziwe,może kiedyś...... Alina.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja też ju kilka razy obejrzałam i ciągle bym oglądała.
    Eksponaty są cudowne, w otoczeniu dużej ilości zieleni, wspaniałe!
    Nasze parki są młode i chyba mniejsze obszarowo, dlatego ubogie w zieleń, która tak bardzo dodaje uroku.Do tego pięknie sfotografowane.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
  23. Powiem szczerze, budowle są świetnie odwzorowane. Kilka razy oglądam Twoje zdjęcia. Są doskonałe.
    Widziałam kilka oryginałów, ale wiele przede mną. W lipcu zobaczę m.in. amfiteatr w Orange...
    Teraz widzę, że nasze są rozmieszczone na małych powierzchniach i otoczenie nie jest tak dobrze dopracowane. Uwielbiam Parki Miniatur!
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Przy kilku fotografiach pewnie dałbym się nabrać ;) Wyglądają tak realistycznie, jakby były robione np. z jakiegoś samolotu.

    OdpowiedzUsuń
  25. Cudowne. Po tych zdjęciach widać jak daleko są nasze parki miniatur. Parę lat temu byłem z synem w Legolandzie, byłem zaskoczony jak piękne rzeczy można zrobić z klocków lego. Również podobne krajobrazy.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie wiem jak się to stało, ale przegapiłem ten bardzo ciekawy wpis. Niestety parki w Polsce są jeszcze w powijakach. A i tak trzeba słono płacić za zwiedzanie.

    Superowe zdjęcia i ciekawie przedstawione obiekty.
    Gorąco pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Cudny jest ten Park!
    Miłego weekendu życzę:)))

    OdpowiedzUsuń
  28. Niesamowity park miniatur:) Rzeczywiście można zwiedzić wszystko w jeden dzień:)Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twoją opinię o przedstawionym miejscu..

Obserwatorzy

Szukaj na tym blogu