piątek, 8 sierpnia 2008

Krutynia

Krutynia – rzeka na Pojezierzu Mazurskim. Słynny w Polsce i za granicą szlak kajakowy, jeden z najpiękniejszych w Europie.

Rzeka Krutynia znajduje się w rezerwacie krajobrazowo-wodno-leśnym na terenie dwu gmin: Mikołajki i Ruciana- Nida. Powierzchnia rzeki wynosi 21,2 ha.

Szlak kajakowy Krutyni przebiega przez Puszczę Piską, a od Jeziora Mokrego także przez Mazurski Park Krajobrazowy. Długość szlaku wynosi 102 km, w tym 60 km to woda stojąca. Najpopularniejsza trasa spływu rozpoczyna się w Sorkwitach i kończy w miejscowości Ruciane-Nida.

Jedną z ciekawostek na szlaku jest 1,5-kilometrowy odcinek rzeczki Sobiepanka (niedaleko Sorkwit), której nurt może płynąć w obie strony. Przy braku szczęścia uczestnicy spływu wiosłują tam więc pod prąd.



















4 komentarze :

  1. płynęłam Krutynią, wrażenia cudowne tak jak i zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam każdemu, nawet osoby które nigdy nie wiosłowały dają radę a wrażenia niezapomniane. Szczególnie fajnie ogląda się te zdjęcia gdy pogoda za oknem nie dopisuje. Kaśka

    OdpowiedzUsuń
  3. Niezapomniane przeżycie, płynąłem tam chyba w 2006 roku. Zdjęcia oddają urok tego cudownego szlaku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Płynęłam Krutynią w roku 1974 - nie do wiary, że to tak dawno - z Sorkwit;
    miejscami trzeba było kajak przenosić, gdzieś po drodze była śluza, ale i tak najlepiej pamiętam Bełdany - magiczne jezioro.
    Młodości wspomnień czar;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twoją opinię o przedstawionym miejscu..

Obserwatorzy

Szukaj na tym blogu