wtorek, 28 lipca 2015

Krems an der Donau

Krems to malowniczo położona nad Dunajem miejscowość w Austrii. To tutaj zazwyczaj rozpoczynają się wycieczki statkiem wzdłuż pięknej Doliny Wachau. Samą dolinę już opisywałem na blogu. Bywa, że czekając na statek, mamy około godziny wolnego czasu. Akurat tyle potrzebujemy, by w spokoju pospacerować uliczkami Krems.

Zwiedzanie zaczynamy od wieży Steiner Tor, jednej z czterech dawnych bram w średniowiecznych murach miejskich.



Na jej ścianach znajdziemy liczne inskrypcje oraz herby miasta, regionu i całego cesarstwa.



Dość ciekawa konstrukcja wieży, z dwoma basztami po bokach, została w późniejszym czasie nadbudowana barokową dzwonnicą.



Idąc dalej, mijamy budynki dawnego klasztoru dominikanów z ładną kolumną maryjną.



Wąskimi uliczkami



dochodzimy do rynku, nad którym widać położony wyżej kościół pijarów.



Jego ozdobą jest wieża o ciekawej konstrukcji.



Krytymi Schodami Pijarskimi idziemy do świątyni.



Niepozorne wejście mimo ładnego portalu nie zapowiada atrakcji, jakie kryje wnętrze kościoła.



Po wejściu o środka jesteśmy zaskoczeni pięknem jego wystroju.



Późnogotyckie wnętrze z ładnym gwiaździstym sklepieniem zawiera kilka barokowych ołtarzy miejscowego mistrza rzeźbiarskiego Martina Schmidta.






Bogato zdobione złoceniami przypominają nam, że jesteśmy w rejonie Austrii, gdzie barok osiągnął największy rozkwit, czego przykładem są pokazywane już na blogu klasztory w Melku i Dürnstein.






W podobnym stylu wykonano ambonę z pozłacanymi postaciami Ewangelistów.






Całość uzupełnia ładny prospekt organowy.






Po wyjściu z kościoła zatrzymujemy się chwilę na niewielkim tarasie, by zobaczyć panoramę miasta i widoczną w oddali dolinę Wachau.



Po powrocie do centrum miasta spacerujemy jego uliczkami, oglądając ładne detale architektoniczne mijanych domów.





















Zwiedzanie miasta kończymy dochodząc ponownie do wieży Steiner Tor.



Miasto, podobnie jak i cała Dolina Wachau znajduje się na liście UNESCO

Zobacz również:




Dolina Wachau




Klasztor w Melku




Klasztor w Dürnstein



Lokalizacja miejscowości

25 komentarzy :

  1. Dziękuję za piękny spacer w wyjątkowo pięknym miejscu.
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. To całkiem przyjemny spacer. Jeżeli mamy trochę czasu to zdecydowanie warto nieco się rozejrzeć, pospacerować. Dość ładne miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejny udany spacer. Uwielbiam się snuć takimi uliczkami.

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzeczywiście, piękne to wnętrze Kościoła. Przyjemnie się spacerowało ;)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne miejsce.
    Serdecznie pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękne miejsce, podobnie jak Dolina Wachau.
    Ciągle te miejsca przede mną.
    Uroczy spacer a kościół mnie zauroczył.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie najbardziej właśnie urzekły te detale architektoniczne prezentowane na zdjęciach!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zachwyca i onieśmiela...i co tu ukrywać zazdroszczę "Austriakom" takich miejsc. Z przyjemnością wróciłam do tego miejsca...

    OdpowiedzUsuń
  9. Trochę takie majestatyczne to miasto, takie królewskie mi się zdało ;)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny spacer, mnie najbardziej urzekły wąskie uliczki, mam do nich słabość. No i zachwycona jestem kościołem!

    OdpowiedzUsuń
  11. Widać, że wycieczka udane. Zdjęcia również. Ciekawe jest to, jak zabezpieczają tam figury siatką.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe i romantyczne miasto. Wąskie uliczki dodają uroku. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dolnoslasko mi sie skojarzylo. Ladnie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne zdjęcia.
    Musimy tam się kiedyś wybrać. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne zdjęcia.
    Musimy tam się kiedyś wybrać. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam austriackie miasteczka i wioski, pokazałeś kolejne warte odwiedzenia miejsce, bardzo tam pięknie i malowniczo.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ładne miasteczko /jak to u nich bywa/ i wnętrze kościoła bardzo bogate.., nie byłam choć Melk i Dolina Wachau znane mi.., pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo lubię fotorelację :) Po samych zdjęciach wiem czego mogę się spodziewać przed wycieczką!

    OdpowiedzUsuń
  19. Co za kunszt! Mnogość detali architektonicznych pewnie sprawiłaby, że mogłabym chodzić po tym miasteczku w nieskończoność, a i tak ciągle znajdowałabym coś nowego. Oczywiście pod warunkiem, że kiedyś bym tam dotarła ;-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zobaczyłam ołtarz, ambonę, sklepienia i...wychodzę stąd zachwycona!
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Oj kusisz tą Austrią, kusisz... Bardzo lubię takie klimaty...
    Zresztą mnie zachęcać to nawet nie trzeba... tylko moją rodzinę... bo oni coś słabo się zapatrują na ten kraj. :-(
    Ale może jednak kiedyś się wybiorę w tamte rejony.
    P.S. Jak zwykle ładna prezentacja. :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. To miasto jest przepiękne, a szczególnie ta wieża. Cudnie! Bardzo mi się spodobał Twój blog, więc go obserwuję! Może tak wspólna obserwacja? Pozdrawiam i zapraszam do siebie! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Az miło popatrzeć jak te miasta oprócz pięknych zabytkowych budowli lśnią czystością. Nie widać bazgrołów na elewacjach i walających się śmieci. Tak można odpoczywać. Ciekawy post okraszony pięknymi zdjęciami :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Kolejne piękne miasteczko nam pokazałeś. Czyste, zadbane, do tego bogato dekorowane. Podoba mi się. Uściski :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twoją opinię o przedstawionym miejscu..

Obserwatorzy

Szukaj na tym blogu