piątek, 16 września 2011

Karkonosze

Lubię powroty w miejsca już kiedyś odwiedzane. Tygodniowy pobyt w rejonie najwyższych sudeckich gór przypomniał mi, jak malownicze są Karkonosze. Góry dobrze zagospodarowane turystycznie, z łatwymi do wędrówki szlakami. Poznanie terenu ułatwiają liczne schroniska a szlaki często zaczynają się i kończą przy przystankach środków komunikacji, co ułatwia organizacje wycieczek.

Mój pobyt przypadł na bardzo zmienną pogodę, co tylko dodało atrakcji, szczególnie podczas wycieczek w partie szczytowe Karkonoszy. Jak napisałem, są to góry łatwe do przejścia, co nie oznacza, że pokonuje się je spacerkiem. No chyba, że skorzystamy z kilku wyciągów krzesełkowych i ograniczymy się do krótkich wypadów w ich okolicach. Z takiego wariantu mogą skorzystać osoby starsze i cieszyć się pięknymi widokami podczas wędrówki prawie płaskimi szlakami. Więcej wysiłku należy poświęcić, gdy zaczynamy wędrówkę w dolinach i po odbyciu zaplanowanej trasy ponownie schodzimy do podnóża gór. Taka trasa z reguły zajmuje 6-8 godzin wędrówki i wymaga niezłej kondycji.

Wynagrodzeniem za poniesiony trud są niesamowite widoki. Zarówno piękne panoramy na całe pasmo Sudetów z partii szczytowych, jak i wspaniałe miejsca u podnóża szczytów. Kto był w Kotłach Śnieżnych, czy usiadł w sąsiedztwie licznych wodospadów wie, o czym piszę.

Poniżej zamieszczam kilkanaście zdjęć z Karkonoszy. Wybór troszkę przypadkowy, aby pokazać, jak różnorodne i malownicze są to góry. Na pewno kilka wycieczek zostanie szerzej opisanych w osobnych postach i wtedy też więcej napiszę o fotografowanych miejscach.

























































Lokalizacja miejsca

 
Pokaż Karkonosze na większej mapie

15 komentarzy :

  1. Karkonosze są piękne, co doskonale widać na Twoich znakomitych fotografiach. I ani trochę nie przesadzam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne fotki :)A widok o poranku z okna Samotni niezapomniany ;) Pozdrawiam!
    -----------------------------------
    Zapraszam:
    Para w kuchni.
    Na turystyczny szlak!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia zachęcają do odwiedzenia tych pięknych miejsc. W Karkonoszach byłam baaaaaardzo dawno temu - jako dziecko. Czas powrócić w tamte miejsca. Pozdrawiam :) i czekam na następne relacje:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje kochane Karkonosze. Każde miejsce bardzo mi znajome. Pomimo, że była m tam już ogromna ilość razy, to zawsze chce się wracać. A zdjęcia cudne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam nadzieję, że zszedłes na czeską stronę? jest inna niz nasza, dla mnie zachwycająca, dzięki większemu urozmaiceniu ukształtowania.
    a ta zmienna pogoda - ma swój smaczek;)
    zdjęcia, jak zawsze, znakomite!
    pozdrawiam z.. Krakowa;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na czeskiej stronie bylem tylko przez chwilę, przy źródłach Łaby. Skoro Karkonosze są tam bardziej urozmaicone, to następnym razem (tylko kiedy ?) postaram się je bliżej poznać od tej strony.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne nasze góry są, nigdy w Karkonoszach nie byłam, dzięki za zdjęcia.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiesiu, jak zwykle zaskakujesz ślicznymi zdjęciami, choć zadanie miałeś tym razem trochę ułatwione. Karkonosze są same w sobie cudne, podobnie jak Pieniny i aż się proszą, aby pokazać je takimi jakie są. Ty właśnie to zrobiłeś. Podoba mi się najbardziej 5 i 6 od dołu, nie licząc mapy. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny nastrój mają Twoje zdjęcia, skały, zieleń, mgła. Rozpoznaję wiele miejsc. Romantyczną masz duszę.
    Udał się odpoczynek? bo zdjęcia wyszły niesamowite, piękne.

    OdpowiedzUsuń
  10. I mnie zachwyca Twoja gorska wyprawa. Nawet te zdjecia z mgla sa niezwykle. No coz, w gorach kazda aura ma swoj urok, pamietam takie mgly jak mleko w Alpach Bawarskich, niestety zdjecia trzeba umiec robic, moje wyszly nieciekawie i poszly do kosza!
    Zazdroszcze umiejetnosci :)

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie w kategorii 'Czechy' znajdziesz podpowiedź, mam nadzieję;)

    OdpowiedzUsuń
  12. DZIĘKI ZA FOTKI, MIŁO SIĘ ZROBIŁO, W KARKONOSZE ZAWSZE CHĘTNIE WRACAM :)POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  13. Fotki naprawdę piękne. Gratulacje. Byłem tam w maju, ale z przyjemnością poczytam o Twoich świetnych wycieczkach. Wiem, że jak zwykle odkryjesz coś ciekawego, a ja chętnie skorzystam z Twoich informacji następnym razem :) Zostało mi jeszcze parę artykułów z tamtych miejsc. Własnie wrzuciłem info o świątyni Wang, którą zacząłem przygotowywać 2 dni temu. Mam nadzieję, ze się nie obrazisz, że Cię uprzedziłem ;) Pozdrawiam W.

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie dałem komentarz pod Kościółkiem Wang na blogu Wypad na Weekend, a tu w podobnym stylu komentarz jego autora. Fajnie się ze sobą zgrały.
    Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za wpisy.

    OdpowiedzUsuń
  15. Tegoroczne wakacje spędzam własnie w Karkonoszach :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twoją opinię o przedstawionym miejscu..

Obserwatorzy

Szukaj na tym blogu