wtorek, 25 października 2011

Hofbräuhaus w Monachium

Chyba każdy lubi napić się piwa. Ważne jest to z kim się je pije, jak również to gdzie. Rok temu miałem przyjemność odwiedzić słynny Hofbräuhaus w Monachium



Znajduje się na Starym Mieście, w otoczeniu ładnych kamieniczek. Turyści z całego Świata kierują tu swoje kroki, aby w niezwykłej atmosferze spożyć swój ulubiony trunek

Piwiarnia została otwarta w 1830 roku w obecności króla Ludwika I. Wielokrotnie przebudowywana swą obecny kształt otrzymała w 1896 roku.



Jeszcze starszy jest sam browar Hofbräuhaus który w przeszłości był browarem dworskim, a działalność warzelniczą rozpoczął w 1589 r.

Na parterze piwiarni mieści się słynna sala Schwemme - mogąca pomieścić ok tysiąca gości






Jest też ogródek piwny na 600 osób z wysadzonym kasztanowcami dającymi cień w upalne dni.



Przy dźwiękach ludowej kapeli i po wypiciu kufla piwa, języki same się rozwiązują i łatwo nawiązać kontakt z ludźmi z różnych zakątków Świata.



Budynek piwiarni z zewnątrz nie oddaje wrażenia, że może pomieścić ok 4 tysiące osób, są dni, gdy pęka w szwach i nowi goście muszą czekać na wejście, aż zwolni się miejsce.



W porze obiadowej można bardzo smacznie i tanio zjeść posiłek, do wyboru są zestawy obiadowe. Są to często potrawy znane z starej bawarskiej kuchni. Przykładowo za 8 € można zamówić pieczeń w sosie bawarskim z kluskami i do tego litrowy kufel piwa.

Ciekawostką są prywatne kufle do piwa przechowywane w kredensach, które często są przekazywane z pokolenia na pokolenie.



Codziennie w piwiarni rozlewa się ok. 10 000 litrów piwa.

I ja tam byłem i piwo piłem, co niniejszym dumnie prezentuję



Pozdrawiam wszystkich

treść wg http://abc-monachium.blogspot.com/2011/05/hofbrauhaus-am-platzl.html

15 komentarzy :

  1. W takim atrakcyjnym miejscu tez bym kufel piwa wypiła. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny fotoreportaż ze znanego niemieckiego browaru. Mam małą kolekcję podstawek pod piwo i je też lubię. A ty? No jak człowiek z Zabrza nie lubiłby piwa?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja za piwem nie przepadam, co nie przeszkadza mi lubić takich miejsc - w kopenhaskim Carlsbergu podobało mi się bardzo. Tutaj myślę, że też by mi się spodobało :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piwo w takim miejscu - poproszę.
    Najbardziej zapatrzyłam się na sklepienie, niesamowite!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiesiu, pierwsze od dołu jest nieziemskie :) Jako, że na kolację jadłem słone śledziki w oleju a teraz jest noc i jestem w pracy, to moje kubki smakowe zostały podrażnione nieprzeciętnie. Muszę z tym wytrzymać - co najmniej do rana :) Fajna knajpa z tradycjami, ciekawy fotki jak zwykle :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszota...tylko pozazdrościć tej beztroski przy zimnym browarku...znam takich co wiele by za to dali:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. ja piwo tylko z sokiem lubię:) ale wnętrze super, nie wiem tylko, czy tą orkiestrę grającą bym zniosła:)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne miejsce do wypicia piwa, miło Ciebie tam widzieć :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ło ja pierdziu! Pięknie, z klimatem i piwnie. Cudo! Musze pokazać Chopu, moze będzie chciał mnie zabrać :)
    -----------------------------------
    Zapraszam:
    Para w kuchni.
    Na turystyczny szlak!

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj, wyłamię się, nie przepadam za piwem, ale zdjęcia oglądnęłam z przyjemnością;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękne malowidła na suficie, przez co knajpka ma niesamowity klimat. Przynajmniej na zdjęciach tak to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piwa nie pijam, ale w takim miejscu kto wie, fantastyczne miejsce i pieknie pokazales, zacheciles wprost do poprobowania tego trunku!

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię powracać w piękne miejsca. Monachium za takie uważam.
    Byłam tutaj dwa razy. Z przyjemnością przybiegłam do Twojego bloga aby powspominać...
    Pozdrawiam
    sara-Maria

    OdpowiedzUsuń
  14. no, i mamy kolejny Oktoberfest. Chociaż wolę pić piwko w bardziej kameralnych warunkach to raz chciałbym zobaczyć tę imprezę na żywo. Gratuluję udanych zdjęć i klimatu miejsca.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twoją opinię o przedstawionym miejscu..

Obserwatorzy

Szukaj na tym blogu