czwartek, 25 sierpnia 2011

Ogród Japoński we Wrocławiu

Ogród Japoński we Wrocławiu znajduje się w Parku Szczytnickim.

Ogród japoński został założony w latach 1909-1912 w związku z Wystawą Stulecia w 1913 r., z inicjatywy hrabiego Fritza von Hochberga z Iłowej i zaprojektowany przez japońskiego ogrodnika Mankichi'ego Arai. Niestety, po wystawie zabrano większość z wypożyczonych detali, decydujących o japońskim charakterze ogrodu. W Ogrodzie znajdowała się pagoda, zaniedbana i rozebrana w 1997.

W latach 1996-1997, przy współpracy Ambasady Japonii oraz ogrodników polskich i japońskich z miasta Nagoja, kierowanych przez Yoshiki'ego Takamurę, przeprowadzono prace przywracające ogrodowi japoński charakter. Dwa miesiące po uroczystym otwarciu, w lipcu 1997 podczas powodzi stulecia, Ogród znalazł się na trzy tygodnie pod wodą. Ok. 70% roślinności wymagało wymiany. Ponowne otwarcie nastąpiło w październiku 1999.

Dzięki pracy japońskich specjalistów, wszystkie elementy, w najdrobniejszych szczegółach, są zgodne z oryginalną japońską sztuką ogrodową. Każdy z nich ma swoje miejsce i znaczenie, trudno nieraz dostrzegalne dla Europejczyków. Ogród, nawiązując do założeń historycznych z 1913, uzyskał jednocześnie wiele zupełnie nowych elementów nadających mu niepowtarzalny charakter. Jest celem wycieczek i spacerów wrocławian. /Wikipedia/

Poniżej kilka zdjęć pokazujących fragmenty ogrodu.

Most z pawilonem widokowym YUMENDO BASHI



Wysepka z wieżą kamienną SANJU NO TO



Mostek japoński TAIKO BASHI



Herbaciarnia AZUMAYA



drzewko bonsai



Widok na staw






Lokalizacja

 
Pokaż Ogród japoński na większej mapie

20 komentarzy :

  1. Pokazuj mi te piękne ogrody i będę zwiedzać te, których nie widziałam. Do Wrocławia nie mam daleko.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wonderful series of pictures!
    ciao
    Matteo

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny ten ogród i to niesamowite poczucie harmonii i spokoju. Zazdroszczę spaceru w takim miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia, myślałam, że o tej porze roku jest tam kolorowiej. Byłam w tym ogrodzie z 5-6 lat temu ale niewiele już z tego wyjazdu pamiętam, to znaczy, że trzeba się tam wybrać ponownie :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Najpiękniej jest tam jesienią;
    dawno nie byłam, a mieszkam o rzut beretem;)

    OdpowiedzUsuń
  6. fajne miejsce! Nie wiedziałam, że jest tam coś takiego!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ładne miejsce, zapewne oblegane przez miejscowych ślubniaków na potęgę. Wiesiu, powinieneś tam się wybrać jeszcze raz o innej porze dnia, bo ogród ma potencjał :) Ciekawe, warto zaznaczyć w swoich planach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny ogród, znam go jedynie z lata. Mam ogromną prośbę, a może uda Ci się go zobaczyć i utrwalić jesienią, albo zimą /otwarty?/ Takie pory roku w ogrodzie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Piekne miejsce na spacery! Faktycznie, o kazdej porze roku moze tam byc nieco inaczej...
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za komentarze, zdjęcia pochodzą z 2006 r. Faktycznie warto tam powrócić np jesienią i dla porównania zobaczyć go w jesiennej aurze. Poza tym, przez te pięć lat ogród na pewno uległ pewnym zmianom. Chyba najbliżej ma ikroopka, więc czekam na jesienna relację.
    Pozdrawiam wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ha, moja jesienna relacja też pochodzi z 2006!
    http://klimaty.blox.pl/html/1310721,262146,169.html?26
    To tylko kilka zdjęć, może czas się znów wybrać;)

    OdpowiedzUsuń
  12. wybieram się i wybieram ... jak sójka za morze, tak blisko mam, że aż wstyd że mnie tam jeszcze nie było! dzięki Twoim pięknym zdjęciom "zgwałciłam" mojego M i może jutro TAM zawitam..

    OdpowiedzUsuń
  13. Do Wrocławia wybieram się już z 2/3 lata i dotrzeć nie mogę :) W tym roku już pewnie nie pojadę, ale może w przyszłym roku ?
    Słyszałam o tym ogrodzie, podobno jest przepiękny :)

    OdpowiedzUsuń
  14. To piękne miejsce, byłam tam wiosną i latem. Zdecydowanie polecam odwiedzić właśnie wiosną kiedy wszystko rozkwita :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Doczytałam, że ogród jest czynny tylko do października.

    OdpowiedzUsuń
  16. piękne miejsce i ciekawie skadrowane zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bez wątpienia to miejsce, które we Wrocławiu zobaczyć trzeba. Koniecznie! I potwierdzam: najpiękniej ogród prezentuje się wiosną...

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetnie jest ten artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli ta tematyka Cię interesuje, zapraszam do przeczytania postu o ogrodzie japońskim w Jarkowie
      :)

      Usuń
  19. Mega dobrze to wygląda, jestem w szoku, że to naprawdę Polska.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twoją opinię o przedstawionym miejscu..

Obserwatorzy

Szukaj na tym blogu