czwartek, 9 września 2010

Skarbiec Królów Bawarskich

Zapraszam do obejrzenia fragmentu kolekcji ze skarbca znajdującego się w Rezydencji Królów Bawarskich w Monachium.


Wśród najcenniejszych eksponatów wyróżniają się: pochodzące z końca IX w. miniaturowe cyborium, należące ongiś do Arnulfa, księcia Karyntii, krzyż Gizeli, królowej węgierskiej, imponująca kolekcja koron królewskich, z koroną księżniczki Blanki, córki króla Anglii Henryka IV oraz bawarskie klejnoty koronne, wykonane na początku XIX stulecia. Chlubą skarbca jest przechowywana w osobnym pomieszczeniu konna statuetka św. Jerzego, wykonana w Monachium ok. 1590 r. według projektu Sustrisa dla Wilhelma V. Obok insygniów królewskich można tu podziwiać bogatą kolekcję pucharów, kufli, szkatułek, kandelabrów, zegarów i przenośnych ołtarzy, będące wybitnymi osiągnięciami sztuki użytkowej niemieckiego renesansu. Na szczególną uwagę zasługuje wycięty w górskim krysztale półmisek oprawiony w złoto, autorstwa Holbeina.


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket
Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket

4 komentarze :

  1. Od złota aż kapie. Już się widzę z tą koroną na głowie i medalem na piersi no i szkatułką na drobiazgi w postaci tego jeźdźca na koniu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne finezyjne przedmioty, których wykonanie zajęło pewnie wieczność. Bardzo lubię zwiedzać tego rodzaju miejsca. Zdjęcia fantastyczne. Pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
  3. Śledzę Twój blog od pewnego czasu. Wiem, że był umieszczony post o Frankfurcie nad Menem. Nie chciało mi się wyszukiwać go przeglądając wszystkie posty, więc skorzystałam z menu Świat - Niemcy a tam go nie ma i chyba kilku innych też. Jeśli chce się wrócić do strych postów to takie menu wiele ułatwia. Mam nadzieję, że za jakiś czas wszystko zostanie uzupełnione. pozdrawiam Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aniu,
      miło mi, że tutaj zaglądasz i dzielisz się uwagami. Moje menu jest typu wielopoziomowego. Oznacza to, że aby zobaczyć odnośniki do postów dla konkretnego kraju, trzeba myszką najechać na dany kraj (bez klikania) i dopiero wtedy ukaże się lista postów pokazujących konkretne miejsca. Wydaje mi się, że w menu mam odnośniki do wszystkich postów, czasami się dublują, gdy dotyczą kilku kategorii. np. wspomniany Frankfurt można znaleźć w menu Świat-Niemcy, potem Tematycznie-Miasta i miasteczka-A-K oraz w kategorii Nocne. Możliwe, że Twoja przeglądarka nie obsługuje tego typu menu i nie wszystkie poziomy się rozwijają. Jak mi podasz, jakiej przeglądarki używasz, to to sprawdzę.
      Pozdrawiam serdecznie, wkraj

      Usuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. Będzie mi miło przeczytać Twoją opinię o przedstawionym miejscu..

Obserwatorzy

Szukaj na tym blogu